سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشویی

 

 قسمت اول

 نماشویی اولین و مهمترین گام در به جلوه در آمدن نمای ساختمان است ، شما در یکی از ساختمان های این شهر که با سنگ ، آجر سیمان فلز شیشه و… طراحی شده اند زندگی میکنید. ساختمان هایی که با صرف زمان و هزینه جلوه ای خاص به شهر ما بخشیده اند. اما گذر زمان و عدم توجه به نمای ساختمان می تواند از زیبایی آن کاسته و نما را فرسوده کند.

چه روشهایی برای تمیزکردن تمامی دوده ها لکه ها و جرم ها به اندازه کافی قوی و برای حفاظت از جزئیات بنا به اندازه کافی ایمن است؟

آیا می توان از همه ی روشهای شستشوی نما برای تمامی مصالح و سطوح استفاده کرد؟

روشهای اشتباه می تواند صدمات جبران ناپذیری را به نمای ساختمان وارد کنند ، بنابراین برای انجام نماشویی می بایست از شرکت های معتبر و متخصصین این امر استفاده کرد.

سه روش اصلی برای شستشوی نما ( نماشویی ) عبارتند از:

الف) روش های ساینده سطح

 ب) آب

 ج) روش های شیمیایی

 

الف) روشهای ساینده

این روش در موارد خاصی قابل استفاده است مثل زمان هایی که سطح کار سخت باشد و روشهای ساینده تاثیر مخربی بر خود سطح نداشته باشند. از نمونه های این روش میتوان به سمباده زنی و یا سند بلاست (شلیک سیلیس) که خود مبتنی بر روشهای dry sand blast (سندبلاست خشک) و wet sand blast (سند بلاست تر) است اشاره کرد ، که برای جرم بری،رنگ بری و زنگ زدایی بسیار مناسب هستند. بعدا در مورد آنها بیشتر توضیح می دهیم.

 

ب) آب

سه نوع روش شستشو مبتنی بر آب برای تمیز کردن نما ( نماشویی ) وجود دارد:

1- شستشو با فشار آب

2- خیساندن soaking

3- شستشو با بخار آب گرم

 

شستشو با آب راه حلی معمول و محافظه کارانه برای شروع هر شستشویی است، به خصوص زمانی که عامل کثیفی خاک یا غبار باشد.

 

شستشو با فشار آب

شایع ترین روش شستشو با آب روش شستشو با فشار آب یا واتر جت است ، که در این روش آب با فشار تا 200 بار می تواند روی سطح اعمال فشار کند و میزان قابل توجهی از جرم ها و کثیفی ها را از بین ببرد. که البته گاها با مواد شوینده غیر یونی برای حذف لکه های چرب تر مخلوط شده و به سطح اسپری می شود، از شوینده های صابونی و خانگی در این باره نمی توان استفاده کرد زیرا رسوبی از خود در سطح به جای می گذارند.

 

روش خیساندن

در روش خیساندن سطح سنگ را به مدت طولانی خیسانده یا اسپری می کنیم و این کار را معمولا چندین روز ادامه می دهیم تا توده های کثیفی و آلودگی سست شده و امکان از بین رفتن آنها فراهم شود ، این روش به دلیل عدم آسیب به سطح برای آثار تاریخی روشی ایده آل است.

 

روش شستشو با بخار آب

شستشو با بخار آب روشی معمول برای برای تمیز کردن نما محسوب نمی شود ولی برای از بین بردن رسوبات و دوده ها به خصوص در محل هایی که نیاز به حداقل آب ریزی وجود دارد میتواند روشی مناسب تلقی شود.

 

مجموعه پیشگامان سهند ( سهند نما ) با کادری مجرب و قیمت های مناسب انواع خدمات نماشویی به روش های مختلف را با بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهد. با یکبار همکاری با سهند نمامشتری دائمی ما خواهید شد.

 

 

آدرس سایت : http://sahandnama.ir

تلگرام : http://t.me/sahandnama

اینستاگرام : namaplus

تلفن های تماس : 09121326714  –  09125373277  –  021-44167310